O nás


Vítejte v naší dětské skupině - místě, kde děti rostou s respektem, svobodou a láskou k životu. Nabízíme bezpečný    a podnětný prostor, ve kterém se děti mohou rozvíjet přirozeným tempem a v souladu se svými individuálními potřebami. Vycházíme z hlubokého respektu k dětské osobnosti a čerpáme z principů dvou osvědčených pedagogických směrů-Montessori a waldorfské pedagogiky. 

Oba tyto přístupy v sobě nesou úctu k dítěti jako jedinečné bytosti, která je aktivním tvůrcem svého poznání. 

Z Montessori pedagogiky přebíráme důraz na samostatnost, svobodu volby a smysluplnou práci. Věříme, že dítě se nejlépe učí, když má možnost volit si aktivity podle svého vnitřního zájmu a aktuální vývojové potřeby. V připraveném prostředí se děti učí skrze konkrétní smyslové a praktické činnosti, které rozvíjejí jejich koordinaci, soustředění           a zodpovědnost.  

Z waldorfského přístupu čerpáme inspiraci v rytmu, umění a propojení s přírodou. Denní i roční rytmus, pravidelné rituály a opakování přinášejí dětem pocit bezpečí. Klademe důraz na rozvoj fantazie a tvořivosti-prostřednictvím pohádek, hudby, výtvarného projevu a práce s přírodními materiály.


Náš společný čas 


Kolena od bláta, bosé nohy v trávě a špinavé ruce od tvoření - to je svět, kde vyrůstají zdravé a š´´´´´tastné děti.


Pohybové aktivity

◉ Tanec a rytmické hry s hudbou

◉ Cvičení v přírodě (opičí dráhy, hry na honěnou, skákání přes překážky...)

Tvořivé aktivity

◉  Malování a kreslení

◉ Výroba dekorací nejen z přírodních materiálů

◉ Modelování z hlíny, těsta, modelíny

Hudební a rytmické aktivity 

◉ Zpívání lidových a dětských písní

◉  Hra na jednoduché nástroje 

◉  Poslech hudby a tanec podle rytmu

Vzdělávací a poznávací aktivity 

◉ Poznávání přírody (sbírání a třídění listů, pozorování zvířat)

◉  Pokusy (pozorování klíčení semínek...)

◉ Čtení a vyprávění příběhů  

Sociální a herní aktivity

◉ Stavění domečků z přírodnin

◉ Hry zaměřené na emoce

Přírodovědné aktivity

◉ Péče o zahrádku a zvířata na farmě  

◉ Procházky

Tyto aktivity jsou navrženy tak, aby rozvíjely motoriku, kreativitu, sociální dovednosti i vztah k přírodě a okolnímu světu.