O nás
Vítejte v naší dětské skupině - místě, kde děti rostou s respektem, svobodou a láskou k životu. Nabízíme bezpečný a podnětný prostor, ve kterém se děti mohou rozvíjet přirozeným tempem a v souladu se svými individuálními potřebami. Vycházíme z hlubokého respektu k dětské osobnosti a čerpáme z principů dvou osvědčených pedagogických směrů-Montessori a waldorfské pedagogiky.
Oba tyto přístupy v sobě nesou úctu k dítěti jako jedinečné bytosti, která je aktivním tvůrcem svého poznání.
Z Montessori pedagogiky přebíráme důraz na samostatnost, svobodu volby a smysluplnou práci. Věříme, že dítě se nejlépe učí, když má možnost volit si aktivity podle svého vnitřního zájmu a aktuální vývojové potřeby. V připraveném prostředí se děti učí skrze konkrétní smyslové a praktické činnosti, které rozvíjejí jejich koordinaci, soustředění a zodpovědnost.
Z waldorfského přístupu čerpáme inspiraci v rytmu, umění a propojení s přírodou. Denní i roční rytmus, pravidelné rituály a opakování přinášejí dětem pocit bezpečí. Klademe důraz na rozvoj fantazie a tvořivosti-prostřednictvím pohádek, hudby, výtvarného projevu a práce s přírodními materiály.
Náš společný čas
Kolena od bláta, bosé nohy v trávě a špinavé ruce od tvoření - to je svět, kde vyrůstají zdravé a š´´´´´tastné děti.
Pohybové aktivity
◉ Tanec a rytmické hry s hudbou
◉ Cvičení v přírodě (opičí dráhy, hry na honěnou, skákání přes překážky...)
Tvořivé aktivity
◉ Malování a kreslení
◉ Výroba dekorací nejen z přírodních materiálů
◉ Modelování z hlíny, těsta, modelíny
Hudební a rytmické aktivity
◉ Zpívání lidových a dětských písní
◉ Hra na jednoduché nástroje
◉ Poslech hudby a tanec podle rytmu
Vzdělávací a poznávací aktivity
◉ Poznávání přírody (sbírání a třídění listů, pozorování zvířat)
◉ Pokusy (pozorování klíčení semínek...)
◉ Čtení a vyprávění příběhů
Sociální a herní aktivity
◉ Stavění domečků z přírodnin
◉ Hry zaměřené na emoce
Přírodovědné aktivity
◉ Péče o zahrádku a zvířata na farmě
◉ Procházky
Tyto aktivity jsou navrženy tak, aby rozvíjely motoriku, kreativitu, sociální dovednosti i vztah k přírodě a okolnímu světu.

